Nog heel even Noëlle…

Nog heel even Noëlle…

met Geen reacties

⏳ 3 minuten leestijd

Over twee weken gaat onze paraveterinair Noëlle met zwangerschapsverlof. Daarna moeten we haar én haar aanstekelijke lach een tijdje missen. Tijd voor een klein gesprek over baby’s, been veranderend lichaam, verbouwingen en waar ze straks het meest naar uitkijkt.

Noëlle werkt inmiddels al meerdere jaren bij Uw Dierenarts in Lelystad en is voor veel klanten een vertrouwd gezicht. Met haar rustige karakter, betrokkenheid bij patiënten en liefde voor dieren is ze een waardevolle collega binnen ons team.

“Ik ga vooral de gezelligheid missen”

Hoe gaat het met je?

“Goed! Alleen merk ik nu wel dat ik echt zwanger ben. Het eerste half jaar ging eigenlijk perfect, maar inmiddels zit er letterlijk een buik in de weg.”

Wat ga je het meest missen tijdens je verlof?

“De gezelligheid van het team. En natuurlijk de diertjes.”

En wat ga je juist niet missen?

“Dat ik zo moe ben. Dat vind ik misschien nog wel het lastigste. Niet omdat collega’s er iets van vinden, want iedereen is juist heel lief en begripvol. Ik vind het zelf vooral frustrerend dat ik niet meer alles kan zoals ik gewend ben.”

Werken met een groeiende buik

Wat merk je daarvan op het werk?

“Vasthouden van dieren doe ik eigenlijk niet meer. Dat is niet handig en vaak ook gewoon niet meer mogelijk. In de OK help ik nog waar ik kan, maar veel dingen gaan tegenwoordig op afstand. Dan geef ik instructies of monitor ik mee.”

Hoe is het met je conditie?

“Slecht,” lacht ze. “Alles gaat tegenwoordig in slakkentempo. Zelfs de vaatwasser uitruimen voelt soms als een sportprestatie. Thuis ook. Maar ik leg me er steeds meer bij neer.”

Een nieuw huis én een baby op komst

Naast de komst van hun eerste kindje zijn Noëlle en haar partner druk bezig met de verhuizing naar hun nieuwe woning.

Hoe spannend is dat?

“Heel spannend. Ik kijk er vooral naar uit dat we straks echt in ons nieuwe huis wonen voordat de baby er is. Op dit moment ligt alles nog een beetje overhoop en dat geeft toch onrust. Het lijkt me heerlijk als dat straks achter de rug is.”

Wat staat er op de planning voor de komende weken?

“Vooral veel rust nemen. Slapen. Zwangerschapsyoga. Bekkenoefeningen. En gewoon rustig aan doen.”

Vooruitkijken naar de kraamtijd

Heb je al helemaal bedacht hoe de kraamtijd eruit gaat zien?

“Nee, eigenlijk niet. Natuurlijk denk ik erover na, maar ik probeer er ook open in te staan. Het belangrijkste is dat de baby gezond is. De rest zien we wel.”

Waar hoop je het meest op als de baby straks geboren is?

“Een gezonde baby. Dat is uiteindelijk het allerbelangrijkste.”

En daarna weer terug naar de dierenkliniek

Waar kijk je naar uit als je straks weer terugkomt?

“Gewoon het normale werk weer doen. Röntgenfoto’s maken van patiënten, operaties begeleiden, met collega’s werken, de gezelligheid. Daar heb ik echt zin in.”

Wij wensen Noëlle een bijzondere tijd toe

Namens alle collega’s én onze klanten wensen we Noëlle een fijne laatste werkweken, een mooie bevalling en vooral een hele bijzondere tijd met haar gezin.

We gaan haar missen, maar kijken er ook naar uit om haar begin 2027 weer terug te verwelkomen bij Uw Dierenarts in Lelystad.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *